Leefbaarheidsonderzoek

Geplaatst op: 28 september 2021

Om een goed beeld te krijgen van de leefbaarheid in de verschillende wijken en buurten, doen we, samen met Patrimonium woonservice en de gemeente Veenendaal een groot leefbaarheidsonderzoek.

De mening en ervaringen van onze huurders en de inwoners van Veenendaal zijn belangrijk. De resultaten uit het onderzoek geven ons en onze partners waardevolle informatie voor bestaande en nieuwe plannen.

Het onderzoek
Het onderzoek wordt gedaan door onderzoeksbureau Research 2Evolve en bestaat uit een vragenlijst met vragen over wonen, voorzieningen, overlast, veiligheid en meedoen. Bijvoorbeeld: Woont u prettig in uw buurt? Voelt u zich er veilig? Bent u actief in uw buurt of juist niet? Ervaart u overlast? En: zijn er genoeg voorzieningen, zoals scholen, sport, winkels en openbaar vervoer?

De beperkende corona-maatregelen hebben misschien invloed op uw antwoorden. Dat is niet erg. Het gaat om uw beleving over de afgelopen drie jaar.

Meedoen aan het onderzoek
Hoe meer mensen meedoen, hoe beter we weten wat er speelt. Heeft u geen uitnodiging per post ontvangen en wilt u wel meedoen aan het onderzoek, vul dan de vragenlijst in. Uw identiteit blijft privé en uw privacy is gegarandeerd. Meedoen kan tot en met 22 oktober 2021.

Beloning
Het invullen van de vragenlijst kost ongeveer duurt 15 tot 20 minuten. Als dank verloten we 30 Twinkeling cadeaubonnen van € 30,- onder de deelnemers.

Resultaten
We gebruiken de resultaten om te bekijken of en waar in Veenendaal veranderingen nodig zijn. Dat doen we niet alleen, maar samen met andere partners, zoals de gemeente, depolitie en welzijnsorganisaties. En bij voorkeur zoveel mogelijk met de bewoners zelf!

Vragen?
Heeft u vragen over het onderzoek? Neem dan contact op met onderzoeksbureau Research 2Evolve. Zij zijn op werkdagen bereikbaar op telefoonnummer (0800) 33 333 00 of stuur een mail naar servicedesk@r2e.nl