Wie bespaart het meest?

Geplaatst op: 16 september 2021

Doe mee aan onze challenge:
Wie bespaart de meeste energie: warmte (gas of gigajoules) en elektriciteit?

Onder het motto Een duurzame wereld begint bij jezelf starten de Veenendaalse Woningstichting en Patrimonium woonservice een challenge voor energiebesparing. We dagen onze huurders uit om binnen een jaar zoveel mogelijk energie te besparen. Goed voor het milieu én voor uw portemonnee. Want wat je niet verbruikt, hoef je niet te betalen!

We willen hier een jaarlijks terugkerende challenge van maken. Voor de drie deelnemers die de meeste de meeste besparing hebben behaald leggen we mooie prijzen klaar! En uiteraard horen we achteraf graag van de winnaars hoe zij hun besparingen hebben gerealiseerd.

Hoe doet u mee?
Deelnemen is heel eenvoudig en kan vanaf volgend jaar. Ieder jaar ontvangt u van uw energieleverancier een eindafrekening voor gas of gigajoules en elektriciteit. Vergelijk de jaarafrekening die u van uw energieleverancier ontvangt in 2022 (de datum waarop u de afrekening ontvangt verschilt per huishouden) met de jaarafrekening die u in 2021 ontvangt (of heeft ontvangen). Download het deelnameformulier Challenge Energiebesparing in vul daarop in hoeveel u heeft verbruikt in 2021 en hoeveel in 2022.

Lever het formulier, samen met een kopie van beide jaarafrekeningen, uiterlijk 30 september 2022 in bij de Veenendaalse Woningstichting of Patrimonium woonservice. Dat kan per e-mail, per post of op kantoor. De adressen vindt u op het deelnameformulier.

Prijzen
Voor de drie beste energiebespaarders zijn er mooie prijzen beschikbaar:

• 1e prijs: waardebon van € 100
  • 2e prijs: waardebon van € 50
  • 3e prijs: waardebon van € 25

Spelregels

• Deelname is mogelijk door huurders van woningen van de Veenendaalse Woningstichting en Patrimonium woonservice.
  • Het verbruik van de afrekening in 2022 moet over een periode van precies één jaar en één woonadres zijn gemeten.
  • Dit verbruik kan alleen worden vergeleken met een afrekening van het verbruiksjaar (ook weer precies één jaar) daarvóór.
  • Procentueel wordt de besparing voor zowel warmte (gas of gigajoules) als elektriciteit berekend. Vervolgens wordt een totale besparing berekend waarbij de weging voor warmte en elektriciteit 50:50 is (allebei dus even belangrijk).
  • De rangorde wordt bepaald door de meeste procentueel gewogen besparing.
  • Uw verbruik over de twee jaren toont u aan met kopieën van uw jaarafrekeningen en een ingevuld deelnameformulier.
  • U kunt niet deelnemen aan deze challenge als u tussentijds bent verhuisd.
  • De jury bestaat een medewerker van de Veenendaalse Woningstichting, een medewerker van Patrimonium woonservice, een lid van Huurdersbelangen VWS en een lid van de Huurders Vereniging Patrimonium Veenendaal.
  • Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd.
  • Over alle gevallen die niet in de spelregels zijn voorzien beoordeelt en beslist de jury.
  • Als u deelneemt, geeft u toestemming voor het gebruik van uw naam, eventuele foto’s en de energieverbruiken in nieuwbrieven, websites en overige nieuwsuitingen.
  • Dit betreft een jaarlijkse challenge, waarbij de uitslag wordt bepaald aan de hand van ingeleverde deelnameformulieren, minimaal 1 week voorafgaand aan de Weken van duurzaam Veenendaal.
  • De Veenendaalse Woningstichting en Patrimonium Woonservice kunnen jaarlijks besluiten om te stoppen met de challenge Energiebesparing.