Woonlastenonderzoek

Geplaatst op: 20 juni 2019

Op dit moment wordt er een onderzoek uitgevoerd onder onder alle huurders van Patrimonium en de Veenendaalse Woningstichting in de gemeente Veenendaal.

Huurdersvereniging Patrimonium Veenendaal en stichting Huurdersbelangen VWS willen, in samenwerking met Patrimonium en ons, een goed beeld krijgen van de betaalbaarheid van de woonlasten van alle huurders in Veenendaal. Al onze huurders hebben inmiddels een brief met vragenlijst ontvangen.

Wie voert onderzoek uit?
Bureau Companen uit Arnhem voert dit onderzoek uit. Het onderzoek moet antwoord geven op vragen als: Wat zijn onze huurders gemiddeld kwijt aan wonen in relatie tot hun inkomen? En zijn er huishoudens die door de hoogte van hun woonlasten moeilijk kunnen rondkomen?

Wat gebeurt er met de uitkomsten?
Als we de uitkomsten van het onderzoek weten, gaan we lokaal verder in gesprek met onze huurdersverenigingen en de gemeente. Doel is te zorgen dat we het wonen in een huurwoning – nu en in de toekomst – betaalbaar houden. Natuurlijk delen we de resultaten ook met u. In het najaar vindt u de conclusies van het onderzoek op onze website.