Hoe vraag ik urgentie aan?

Voordat u een urgentie aanvraagt kunt u bij ons uw kansen op een urgentie bespreken. Een urgentie wordt alleen verstrekt in acute noodsituaties, hierdoor is de kans om een urgentie te krijgen niet groot. In het kansadviesgesprek kunnen wij dit verder toelichten. Voor Wageningen, Ede, Rhenen en Veenendaal kunt ook de online checlist invullen.

Als u na dit gesprek denkt in aanmerking te komen voor een ‘Urgentie Wonen’, kunt u bij één van de deelnemende gemeenten de urgentie aanvragen.

Kosten
Aan het in behandeling nemen van een urgentieaanvraag zijn legeskosten verbonden. Uw aanvraag wordt pas in behandeling genomen als deze kosten zijn voldaan. U ontvangt hiervoor een acceptgirokaart, of u kunt pinnen aan de balie.

Vragen
Urgenties worden verstrekt door de gemeente. Als u vragen heeft kunt u zich wenden tot de gemeente waarin u urgentie wilt aanvragen.

Voor Veenendaal is het telefoonnummer (0318) 538 538.

Check of u in aanmerking komt

Vul de checklist in