Voorwaarden

Hieronder leest u de voorwaarden om in aanmerking te komen voor een sociale huurwoning in Veenendaal.

• U of tenminste één van de leden van uw huishouden moet 18 jaar of ouder zijn;
  • U of tenminste één van de leden van uw huishouden moet de Nederlandse nationaliteit bezitten of over een geldige verblijfstitel in Nederland beschikken.

Inkomensvoorwaarden
Aan de woningen zelf worden voorwaarden gesteld met betrekking tot hoogte van uw inkomen. Bij de geadverteerde woningen worden deze voorwaarden vermeld.

Passend toewijzen
Wij moeten onze woningen passend toewijzen. Dit houdt in dat er bij de woningadvertenties op www.huiswaarts.nu extra inkomenseisen worden vermeld. Deze inkomenseisen kunnen ook van invloed zijn op de volgorde.

Voor de woningen van de Veenendaalse Woningstichting betekent dit het volgende:
  • Om in aanmerking te komen voor een woning moet u een huishoudinkomen hebben van minder dan € 36.798.
  • Woningzoekenden met een inkomen onder de toeslaggrenzen mogen niet reageren op woningen met een huur boven de aftoppingsgrenzen.

In onderstaande infographic kunt u zien wat dat voor u betekent (bedragen prijspeil 2018).

Als een woning passend wordt toegewezen betekent dit niet automatisch dat u in aanmerking komt voor huurtoeslag. Als u wilt weten of u daarvoor in aanmerking komt dan kunt u een proefberekening maken.

Controle inkomen
Uw inkomen wordt gecontroleerd aan de hand van een inkomensverklaring van de belastingdienst. Bent u actief op zoek, vraag dan deze verklaring al aan. Dit kan via de belastingtelefoon (0800 - 0543) en is kosteloos. Voordat u gaat reageren moet u uw inkomensverklaring uploaden op de site van Huiswaarts. Hoe dat gaat leest u hier.
Voorwaarden