Maak het ze niet te makkelijk

Geplaatst op: 23 januari 2018

Smartphone, tablet of laptop Boefproof maken? Door de anti-diefstalfuncties te activeren via het instellingenmenu kun je je toestel eenvoudig onbruikbaar maken voor dieven.

Smartphones, tablets en laptops zijn een makkelijke prooi voor dieven. En bij diefstal bestaat er het risico dat persoonlijke en gevoelige informatie bij een ander terecht kan komen. Een wachtwoord of Touch ID is niet genoeg.

De meeste telefoons, smartphones en tablets kun je eenvoudig onbruikbaar maken voor dieven door de anti-diefstalfuncties te activeren via het instellingenmenu. Zet via instellingen de functie 'zoek mijn telefoon of tablet’ of ‘vind mijn mobiel of tablet’ aan. Via de website van jouw merk of besturingssysteem kun je nu jouw apparaat terugvinden. Want met één instelling kun je jouw smartphone, tablet of laptop niet meer terugzetten naar de fabrieksinstellingen, daarmee is hij dus onverkoopbaar. Ook voorkom je dat de dief bij jouw foto’s, mail en documenten kan.

De campagne ‘Maak het ze niet te makkelijk’ is een initiatief van het ministerie van Veiligheid en Justitie en haar campagnepartners en geeft informatie en tips om de eigen veiligheid te vergroten. Bijvoorbeeld het voorkomen van woninginbraak en heling. Maar ook het beschermen van je smartphone, tablet en laptop tegen diefstal