Woningaanpassingen

Wanneer normaal gebruik van uw woning niet meer mogelijk is omdat u bijvoorbeeld een ongeval hebt gehad, ziek bent of omdat u door ouderdom slecht ter been bent, kunnen er aanpassingen nodig zijn.

Het kan gaan om kleine aanpassingen zoals een douchezitje of het verwijderen van een drempel. Maar ook om grotere aanpassingen zoals een traplift of het aanpassen van een keuken of badkamer.

In sommige gevallen worden deze aanpassingen vergoed door de afdeling wMO van de gemeente.

Niet alles wordt vergoed
Sommige aanpassingen zijn tegenwoordig algemeen gebruikelijk en worden niet vergoed. Dat geldt bijvoorbeeld voor een verhoogd toilet of een thermostaatkraan. Deze aanpassingen moet u dus zelf betalen. U kunt hiervoor ook contact met ons opnemen. We kunnen dan bekijken of wij dit voor u kunnen regelen.

Hoe vraagt u een aanpassing aan?
U kunt een aanvraagformulier invullen of u gaat naar het wMO loket van de gemeente. Samen met u bekijkt de wMO consulent uw persoonlijke situatie en wat u zelf nog kunt doen. Daarna wordt vastgesteld welke aanpassingen nodig zijn en wat wordt vergoed. U krijgt hierover schriftelijk bericht.

Als u een woning huurt van de Veenendaalse Woningstichting, stuurt de gemeente ook bericht naar ons. Bij grote aanpassingen worden er eerst offertes aangevraagd. Bij meer gebruikelijke aanpassingen kan er vaak direct opdracht worden gegeven voor de uitvoering hiervan.

Waar vind u het wMO loket?
Het wMO-loket Veenendaal bevindt zich in de hal van het gemeentehuis, Raadhuisplein 1 te Veenendaal.

wMO loket gemeente Veenendaal

Meer informatie