Huur opzeggen

Bij het opzeggen van de huur, moet u rekening houden met een opzegtermijn van één maand. Dit kan in principe iedere dag van de maand. De laatste dag moet wel een werkdag zijn. Om discussie te voorkomen over de opzegtermijn kunt u de opzegging het beste aangetekend versturen. U kunt dan altijd bewijzen op welke dag de opzegging is afgegeven.

De opzegtermijn gaat pas in als het fromulier door ons is ontvangen. Zegt u ruim tevoren op, dan is het niet noodzakelijk dit aangetekend te doen.
Het is helaas niet mogelijk om de huur on-line op te zeggen. U kunt wel gebruik maken van ons huuropzeggingsformulier en dit vervolgens uitprinten en versturen. Uiteraard mag u ook langs komen en op kantoor een opzeggingsformulier invullen.

Vooropname
U ontvangt altijd een schriftelijke bevestiging zodat u weet of uw opzegging is aangekomen. In deze brief staat ook de datum voor de vooropname.
Bij deze vooropname bekijkt de opzichter of uw woning in goede staat verkeert. Hij geeft hierbij het volgende aan:

• wat er eventueel hersteld moet worden;
  • wat wel en niet in de woning kan worden achtergelaten;
  • welke werkzaamheden (eventueel) door de VWS worden uitgevoerd.

Zijn bevindingen worden vastgelegd in een rapport.

Sommige wijzigingen aan de woning kunnen worden overgenomen door de Veenendaalse Woningstichting. Als dit het geval is, geeft de opzichter aan voor welke wijzigingen dit geldt.

Met de opzichter kunt u overleggen wat u eventueel over kunt laten nemen door de volgende huurder. Overnames legt u vast op het overnameformulier. Een kopie van dit formulier (door u en de nieuwe huurder ondertekend) moet tijdens de eindopname bij ons worden ingeleverd.

Eindopname
De eindopname vindt plaats op de laatste dag dat u de woning huurt. In uw aanwezigheid controleert de opzichter of de afspraken die zijn gemaakt tijdens de vooropname zijn nagekomen.

Eventuele afspraken over het overnemen van goederen door de nieuwe huurder worden bij de eindopname meegenomen.
De sleutels levert u tijdens de eindinspectie in bij de opzichter.