Huurprijs

De huurprijs voor een woning van de Veenendaalse Woningstichting bestaat vaak uit twee delen (vooral bij appartementencomplexen):

1.  kale huur ofwel netto huur
  2.  servicekosten

Netto huur
De kale huurprijs wordt bepaald door het kwaliteitsniveau van de woning. Het kwaliteitsniveau wordt vastgesteld aan de hand van een objectief landelijk puntensysteem. Een woning krijgt onder andere punten voor de oppervlakte, het aantal cv-radiatoren, isolatie, sanitair, tuin, woonvorm (bijvoorbeeld appartement of eengezinswoning) en ligging. Ook wordt rekening gehouden met de populariteit van de woningen in de buurt.

Servicekosten
Bewoners van hoofdzakelijk appartementencomplexen en flatwoningen betalen naast de (kale) huurprijs voor de woning ook een maandelijks bedrag aan servicekosten. Dit zijn kosten voor bijvoorbeeld  schoonmaak en verlichting van gemeenschappelijke ruimten, onderhoud van de gemeenschappelijke groenvoorziening en lift.

Afrekening servicekosten
De afrekening van de servicekosten vindt plaats vóór 30 juni over het voorafgaande kalenderjaar. U ontvangt hiervan een gespecificeerd overzicht van uw werkelijke kosten en uw betaalde voorschotten. Het voorschotbedrag wordt eventueel aangepast aan de werkelijk gemaakte kosten.

Huurprijs controleren?

Wilt u weten of u niet teveel huur betaalt?

Doe de check!