Als praten niet helpt

Als het om ernstige overlastproblemen gaat met een duidelijke aanwijsbare veroorzaker, kan de Veenendaalse Woningstichting besluiten verdere stappen te nemen.

Het laatste middel is een gerechtelijke procedure met als eis: ontbinding van de huurovereenkomst en ontruiming van de woning.

Niemand kan zomaar uit zijn woning worden gezet, ook al maakt hij het nog zo bont. Alleen de rechter kan een huurovereenkomst ontbinden en ontruiming van de woning toestaan. Omdat wonen wordt beschouwd als een groot goed, gaat een rechter bij zo'n beslissing niet over één nacht ijs. De klachten moeten niet alleen ernstig zijn, ze moeten ook vast staan en aantoonbaar zijn. Schriftelijke verklaringen (van meerdere personen) zijn daarbij onmisbaar. Ook is het soms nodig te getuigen op een rechtszitting.

Daarom is het belangrijk dat u klachten over overlast altijd schriftelijk meldt bij de Veenendaalse Woningstichting. Natuurlijk worden uw problemen vertrouwelijk behandeld. Anonieme klachten nemen wij niet in behandeling.

rechtbank