Buurtbemiddeling

Buurtbemiddeling werkt samen met Gemeente Veenendaal, Patrimonium woonstichting, Veenendaalse Woningstichting, Vitras/CMD, Politie regio Utrecht, Vrijwilligers Netwerk Veenendaal.

Buurtbemiddeling helpt bewoners om onderlinge problemen met elkaar op te lossen. Als u een probleem hebt met één van uw buren, kunt u er vertrouwelijk over praten met de coördinator buurtbemiddeling. Die kan u helpen bij het zoeken naar een oplossing. Als het tot een bemiddeling komt, praten 2 teamleden eerst afzonderlijk met de betrokkenen. Daarna vindt er een bemiddelingsgesprek plaats met beide betrokkenen. In twee derde van de gevallen wordt het conflict dan door de betrokkenen zelf opgelost.

Aanmelden bij buurtbemiddeling
Heeft u een probleem met één van uw buren? Aarzel dan niet om contact op te nemen.  Veens is bereikbaar op (0318) 544 131 of via e-mail: info@veens-welzijn.nl

Buurtbemiddeling is gratis. Voorwaarde is wel dat u nadenkt over, en openstaat voor een acceptabele oplossing voor iedere partij.

Sommige overlastproblemen worden door praten en afspraken maken niet opgelost. Houdt de overlast aan en is er sprake van strafbare feiten zoals ernstige geluidsoverlast, bedreiging, geweld en criminele activiteiten dan kunt u de politie inschakelen.

Zelf buurtbemiddelaar worden?

Meld u aan